Vrátenie a reklamácia
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „VOP“) spoločnosti Up in Smoke s. r. o., so sídlom Bukovec 259, 739 85 Bukovec, IČO: 143 63 364, DIČ: CZ143 63 364 pre internetový obchod dostupný na adrese https://www.upinsmoke.cz. Reklamačný poriadok je určený výhradne pre zákazníka – spotrebiteľa. Spotrebiteľom sa rozumie každá fyzická osoba, ktorá mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára so spoločnosťou zmluvu alebo s ňou inak koná (ďalej len „spotrebiteľ“).
V prípade každej reklamácie, vrátenia tovaru alebo akýchkoľvek otázok nás, prosím, kontaktujte prostredníctvom chatu na našej webovej stránke alebo e-mailom na adresu: info@upinsmoke.sk.
Pred každým plánovaným odoslaním vráteného tovaru nás, prosím, kontaktujte e-mailom na info@upinsmoke.sk. Následne zákazník vhodne zabalí tovar, ktorý chce vrátiť, a do zásielky priloží Reklamačný formulár, ktorý musí obsahovať nasledovné údaje:
-
Meno a priezvisko, na ktoré bola objednávka vytvorená
-
Číslo a dátum objednávky
-
Kontaktné údaje (telefónne číslo alebo e-mail, číslo účtu)
-
Popis dôvodu reklamácie alebo vrátenia tovaru
Tovar, ktorý chcete reklamovať alebo vrátiť v zákonnej lehote, zašlite spolu s reklamačným formulárom na adresu:
Up in Smoke s.r.o., Čs. exilu 534/8, 708 00 Ostrava-Poruba.
Pri odoslaní prostredníctvom dopravcu (napr. Balíkovňa, Zásielkovňa a pod.) použite e-mail info@upinsmoke.sk a telefónne číslo +420 720 291 339. Tovar musí byť počas prepravy vhodne zabalený tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu.
Tovar k nám obvykle dorazí do 7–14 dní. Ak nebude vrátenie tovaru vopred oznámené a schválené naším pracovníkom, môže sa spracovanie reklamácie predĺžiť, pokiaľ nezistíme, komu zásielka patrí. O výsledku reklamácie vás budeme informovať e-mailom.
Všeobecné ustanovenia
1. Tento reklamačný poriadok bol vypracovaný v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, a vzťahuje sa na spotrebný tovar (ďalej len „Tovar“), pri ktorom sa počas záručnej doby uplatňujú práva spotrebiteľa z vád (ďalej len „Reklamácia“).
2. Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou VOP. Uzatvorením kúpnej zmluvy Kupujúci potvrdzuje, že sa s VOP aj týmto reklamačným poriadkom riadne oboznámil a vyjadruje s nimi svoj súhlas. V prípade rozporu medzi ustanoveniami VOP a reklamačného poriadku má prednosť tento reklamačný poriadok.
3. Zákazníkom internetového obchodu Up in Smoke s.r.o. môže byť buď kupujúci – spotrebiteľ v zmysle § 2 písm. a) zákona o ochrane spotrebiteľa, alebo kupujúci – podnikateľ, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Kupujúci – spotrebiteľ a kupujúci – podnikateľ sú ďalej spoločne označovaní ako „Kupujúci“.
4. Predávajúci pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Je podnikateľom, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných osôb dodáva Kupujúcemu tovar alebo služby.
Zodpovednosť Predávajúceho
Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za to, že Tovar pri prevzatí nemá vady. Predávajúci najmä zodpovedá, že v čase, keď Kupujúci Tovar prevzal:
a) má Tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak chýba dohoda, také vlastnosti, ktoré Predávajúci alebo výrobca popísal, alebo ktoré Kupujúci očakával s ohľadom na povahu Tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
b) je Tovar vhodný na účel, ktorý Predávajúci uvádza, alebo na ktorý sa Tovar tohto druhu obvykle používa,
c) Tovar zodpovedá kvalitou alebo vyhotovením dohodnutému vzorku alebo predlohe, ak bola kvalita alebo vyhotovenie určené podľa dohodnutého vzorku alebo predlohy,
d) je Tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti, a
e) Tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
K Tovaru je priložený daňový doklad a k niektorým výrobkom aj záručný list. Ak nie je k Tovaru priložený záručný list, na uplatnenie reklamácie postačuje daňový doklad.
Právo z chybného plnenia Kupujúcemu neprislúcha v prípade vady, na ktorú ho Predávajúci pred prevzatím Tovaru upozornil, alebo ktorú si Kupujúci spôsobil sám.
Zodpovednosť Predávajúceho sa nevzťahuje na opotrebovanie spôsobené obvyklým používaním, na vady Tovaru predávaného za nižšiu cenu, pre ktoré bola nižšia cena dohodnutá, ani na vady použitého Tovaru primerané miere jeho používania alebo opotrebovania, ktorým Tovar disponoval pri prevzatí Kupujúcim.
Práva zo zodpovednosti za vady sa najmä nevzťahujú na prípady, keď:
-
došlo k mechanickému poškodeniu Tovaru,
-
došlo k zásahu do zariadenia neoprávnenou osobou, poškodeniu prírodnou katastrofou alebo k mechanickému poškodeniu, alebo ak boli odstránené či poškodené plomby (ak nimi bol Tovar opatrený),
-
došlo k poškodeniu elektrickým prepätím (viditeľne spálené súčiastky alebo plošné spoje), s výnimkou bežných odchýlok,
-
Tovar bol používaný preukázateľne nesprávne,
-
Tovar bol používaný v rozpore s návodom na použitie alebo s pokynmi uvedenými na obale či v záručnom liste,
-
Tovar bol používaný v rozpore so všeobecne známymi pravidlami používania,
-
Tovar bol preukázateľne používaný v podmienkach, ktoré nezodpovedajú teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostrediu určenému výrobcom alebo vyplývajúcemu z povahy veci,
-
došlo k preukázateľne neodbornej montáži alebo obsluhe,
-
predložený záručný list vykazuje známky neoprávnených úprav údajov alebo Tovar má odlišné sériové číslo než to, ktoré je uvedené v záručnom liste.
Vada vzniknutá neodbornou montážou alebo iným neodborným uvedením do prevádzky sa považuje za vadu iba v prípade, že montáž alebo uvedenie do prevádzky boli dohodnuté v kúpnej zmluve a vykonané Predávajúcim alebo osobou na jeho zodpovednosť.
Na žiadosť Kupujúceho je Predávajúci povinný písomne potvrdiť, v akom rozsahu a počas akej doby trvajú jeho povinnosti zo zodpovednosti za vady. Predávajúci má povinnosti najmenej v takom rozsahu, v akom trvajú povinnosti výrobcu. V potvrdení uvedie aj svoje obchodné meno, sídlo a identifikačné údaje, prípadne ďalšie údaje potrebné na zistenie jeho totožnosti.
Prevzatie Tovaru
Kupujúci pri osobnom prevzatí Tovaru od Predávajúceho skontroluje prijímaný Tovar, jeho úplnosť a nepoškodenosť obalov. Kupujúci pri prevzatí Tovaru od prepravcu riadne a starostlivo skontroluje stav zásielky (najmä počet balíkov, neporušenosť firemnej pásky s logom, neporušenosť alebo poškodenie obalu) podľa prepravného listu.
Kupujúci ďalej v deň prevzatia skontroluje úplnosť Tovaru, najmä že balenie je neporušené a obsahuje Tovar a všetko jeho príslušenstvo.
Všetky nezrovnalosti je potrebné nahlásiť Predávajúcemu pri osobnom prevzatí na mieste. Pri prevzatí Tovaru od prepravcu je potrebné všetko zaznamenať do odovzdávacieho protokolu prepravcu a bezodkladne informovať Predávajúceho.
Zistí-li Kupujúci na Tovare alebo zásielke nezrovnalosti, nie je povinný takýto Tovar alebo zásielku prevziať.
Práva Kupujúceho – spotrebiteľa z vadného Tovaru
Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu – spotrebiteľovi, že Tovar pri prevzatí nemá vady. Ak sa vada prejaví do šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že Tovar bol vadný už pri prevzatí.
Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne na Tovare do dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia.
Ak vec nemá vlastnosti uvedené vyššie, môže Kupujúci – spotrebiteľ požadovať aj dodanie nového Tovaru bez vád, pokiaľ to vzhľadom na povahu vady nie je neprimerané. Ak sa vada týka len časti Tovaru, môže požadovať len výmenu tejto časti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to vzhľadom na povahu vady neprimerané, najmä ak možno vadu bezodkladne odstrániť, ide o nepodstatné porušenie zmluvy a Kupujúci – spotrebiteľ má vždy právo len na bezplatné odstránenie vady opravou.
Právo na dodanie nového Tovaru alebo výmenu časti má Kupujúci – spotrebiteľ aj v prípade odstrániteľnej vady, ak nemôže Tovar riadne používať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má právo od zmluvy odstúpiť.
Za opakovaný výskyt vady po oprave sa považuje rovnaká vada, ktorá bola už najmenej dvakrát odstránená a opäť sa vyskytla. Väčší počet vád znamená, že na Tovare sa vyskytujú aspoň tri vady súčasne, pričom každá z nich bráni riadnemu používaniu veci, alebo sa na Tovare postupne vyskytnú štyri rôzne odstrániteľné vady.
Ak Kupujúci – spotrebiteľ od zmluvy neodstúpi ani neuplatní právo na dodanie nového Tovaru bez vád, výmenu časti alebo opravu, môže požadovať primeranú zľavu. Má na ňu nárok aj v prípade, že Predávajúci nemôže dodať nový Tovar bez vád, vymeniť jeho súčasť ani ho opraviť, alebo ak Predávajúci nezjedná nápravu v primeranej lehote, prípadne ak by náprava spôsobila Kupujúcemu – spotrebiteľovi značné ťažkosti.
Práva Kupujúceho – podnikateľa z vadného Tovaru
Právo Kupujúceho – podnikateľa z vadného plnenia zakladá vada, ktorú má Tovar pri prevzatí, aj keď sa prejaví až neskôr. Kupujúci – podnikateľ musí Predávajúceho na vadu upozorniť bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol pri náležitej kontrole zistiť.
Právo vzniká aj pri vade, ktorú Predávajúci spôsobil porušením svojich povinností.
Ak ide o podstatné porušenie zmluvy, má Kupujúci – podnikateľ právo podľa vlastného výberu na dodanie novej veci, opravu, primeranú zľavu alebo odstúpenie od zmluvy (s nárokom na vrátenie plnej kúpnej ceny). Pri nepodstatnom porušení zmluvy má nárok na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z ceny.
Ak Predávajúci neodstráni vadu včas alebo jej odstránenie odmietne, môže Kupujúci – podnikateľ požadovať zľavu z ceny alebo odstúpiť od zmluvy.
Reklamácia Tovaru
Reklamáciu Tovaru môže Kupujúci uplatniť zaslaním Tovaru prostredníctvom služby Zásielkovňa.
Kupujúci je povinný preukázateľne doložiť, že Tovar zakúpil v internetovom obchode Up in Smoke s.r.o. Ideálne originál dokladu o kúpe alebo riadne vyplnený záručný list.
Ak je predmetom balenia alebo kúpy spotrebný materiál, jeho bežná životnosť pri štandardnom používaní býva 6 mesiacov, pokiaľ nie je uvedené inak. Právo na reklamáciu v zákonnej záručnej dobe tým nie je dotknuté. Kupujúci však musí prihliadať na to, že záruka sa nevzťahuje na opotrebovanie Tovaru bežným používaním a nemožno ju zamieňať so životnosťou produktu.
Záruka za akosť
Záruku za akosť možno dohodnúť v zmluve, prípadne ju môže Predávajúci poskytnúť vyhlásením v záručnom liste.
Ak Predávajúci poskytol záruku nad rámec zákonných povinností, jej uplatňovanie sa riadi týmto reklamačným poriadkom, pokiaľ záručný list alebo zmluva nestanovujú inak.
Vybavenie reklamácie
Reklamácia Kupujúceho – spotrebiteľa vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci a Kupujúci – spotrebiteľ nedohodnú na dlhšej lehote. Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť nasledujúci deň po jej uplatnení v súlade s § 605 Občianskeho zákonníka. Po uplynutí tejto lehoty má Kupujúci – spotrebiteľ rovnaké práva, ako keby išlo o podstatné porušenie zmluvy. Lehota 30 dní nie je záväzná voči Kupujúcemu – podnikateľovi.
Kupujúci – spotrebiteľ sa môže o výsledok reklamácie informovať na zákazníckej telefónnej linke Predávajúceho.
Kupujúci je povinný poskytnúť Predávajúcemu súčinnosť pri overení existencie reklamovanej vady a jej odstránení (vrátane otestovania alebo demontáže výrobku). Pri uplatnení reklamácie je Kupujúci povinný odovzdať Tovar čistý, v súlade s hygienickými predpismi a všeobecnými hygienickými zásadami, vrátane všetkých jeho súčastí a príslušenstva.
Kupujúci je povinný odovzdať Tovar do reklamačného konania kompletný. Odporúčame priložiť kópiu dokladu o kúpe, podrobný popis vady a úplné kontaktné údaje (adresa, telefón, e-mail). Ak Kupujúci neodovzdá Tovar v úplnosti a úplnosť je nevyhnutná na overenie vady a/alebo jej odstránenie, lehota na vybavenie reklamácie začne plynúť až po dodaní chýbajúcich častí.
Pri uplatnení reklamácie obdrží Kupujúci písomné potvrdenie – reklamačný protokol, ktorý slúži ako doklad o vybavení reklamácie. Kupujúci je povinný pri spisovaní reklamačného protokolu uviesť všetky požadované údaje, ktorých úplnosť a správnosť potvrdzuje svojim podpisom. V reklamačnom protokole budú uvedené informácie o dátume uplatnenia reklamácie, obsahu reklamácie a požadovanom spôsobe jej vybavenia. Ak Kupujúci zaslal výrobok na reklamáciu prepravnou službou, reklamačný protokol mu bude zaslaný e-mailom.
Ak bude reklamácia uznaná za oprávnenú, má Kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov súvisiacich s uplatnením svojho práva.
Odmietnutie prijatia do reklamácie
Predávajúci je oprávnený odmietnuť prijatie Tovaru do reklamácie, ak je Tovar znečistený alebo sú znečistené jeho súčasti.
Predávajúci je tiež oprávnený odmietnuť reklamáciu Tovaru, ak nie je predávaný v súlade s hygienickými predpismi a všeobecnými hygienickými zásadami.
Prevzatie Tovaru zo záručnej opravy
Po vybavení reklamácie bude Kupujúci informovaný buď prostredníctvom SMS, e-mailu alebo telefonicky. Ak bol Tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení odoslaný na adresu Kupujúceho.
Predávajúci vystaví alebo zašle Kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum a spôsob vybavenia reklamácie, potvrdenie o vykonanej oprave a trvaní reklamácie, prípadne zdôvodnenie zamietnutia reklamácie.
Ak si Kupujúci nevyzdvihne reklamovaný Tovar zo záručnej opravy do 2 mesiacov od ukončenia reklamácie, je povinný uhradiť Predávajúcemu poplatok za uskladnenie vo výške 10,- Kč za každý začatý deň omeškania s vyzdvihnutím Tovaru. Kupujúci súhlasí, že Predávajúci môže Tovar zadržať, kým mu nebudú uhradené náklady spojené s jeho uskladnením. Ak Kupujúci vzniknutý dlh neuhradí ani po výzve, môže Predávajúci zadržiavaný Tovar speňažiť a uspokojiť svoju pohľadávku z výťažku.
V prípade vzniku pohľadávky Predávajúceho voči Kupujúcemu má Predávajúci právo zadržať reklamovaný Tovar. Ak pohľadávka nebude uhradená, má právo Tovar speňažiť a uspokojiť pohľadávku z výťažku.
Pri vydaní Tovaru po vybavení reklamácie je Kupujúci povinný predložiť doklad, ktorý obdržal pri prevzatí Tovaru do reklamácie, alebo preukázať svoju totožnosť.
Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 31. 03. 2025 a nahrádza všetky predchádzajúce znenia. Zmeny reklamačného poriadku sú vyhradené.